Daisypath Anniversary tickers

santai bersama BEN ASHAARI ^^

Tuesday

Kawan baru?

0 01orang Pengomen Terhebat !!
 


Hello. Hai. Anyeonghaseyo J so sekarang kita kembali ke dunia siber ye kawan kawan. Haaa. Today nak story sikit ni. Pasal apa hah? Oh lupa nak bagitahu dunia. Ana dah jadi mahasiswa. Dah declare dah pun. And tersangatlah bangga. Bukan nak riak ke apa. Cuma excited sangat. Aku rasa bersyukur sangat. Semuanya kerana takdir Allah. Alhamdulillah sangat. Kepada yang tak dapat offer ke apa jangan la sedih. Allah dah tetapkan yg terbaik untuk kita. Mungkin rezeki korang ke jalan yang lain kan? Siapa tahu. Okay, now dah tahu dah tajuk apa. Lets begin.

Kawan baru?

First day dulu agak janggal  rasa. Tapi sekarang Alhamdulillah. Dah boleh adapt dgn situation kat sini dah. thanks kepada teman teman and kawan kawan baru aku. Sudi berkawan dgn aku. Mungkin korang tak kenal aku lagi kan? Baik buruk aku korang tak tahu. So harap korang selesa lah dgn aku. Baik buruk biar aku and Allah je tahu. So since aku masuk sini, 1 June 2014, kawan baik aku yg dulu pun dah tak berapa nak contact. Oh I mean langsung tak contact. Except ‘alyaa. Semalam baru dia kol aku. Haha. Act tak kisah pun. Semua dah besar panjang. Semua dah ada haluan masing masing. Semua dah busy.  Kan? Gwenchana lah. Aku faham. 
Now sekarang apa jadi Kin? Oh sekarang ke. Entah macam macam aku rasa. Tapi nasib baik dekat dgn rumah. Tiap tiap minggu boleh balik. Tapi minggu ni je tak dapat balik :’( its all because of KI programme. But gwenchana as long my mom come and bring me some food. Btw, thanks mom. Me love you till infinity. <3

Tak lupa jugak sekarang dah akhir bulan Syaaban. Berapa hari je lagi nk Ramadhan. Semua nya kena buat sendiri nanti. Dulu ok lagi. Duduk asrama tinggal makan tidur makan tidur. But now? Semua kena buat sendiri. Dah la kolej jauh dgn tempat makan makan. Semua nya ujian. Semuanya dugaan. So kena la tabah. Kuatkan iman. insyaAllah kita dapat melaui nya dengan baik. Insyaallah. 

Eh. Penat dah nak menaip. Setakat ni je dulu. Next time eh pasal kawan baru. Haha. Bye!

The Sijil Pelajaran Malaysia will be announced on 2omarch2014

1 01orang Pengomen Terhebat !!
  

hi readers :'D Ya Allah. long time no see you guys and not updating this handsome blog -.-. I think this is my first entry for the year of 2014. The purpose of my writing is to share with youoolls bout my feeling right now. omaigod. only Allah knows what are playing in my mind in deep of my heart T_T. 

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
  " Ya Allah, saya doakan NOR ASYIKIN BINTI AZAMI mendapat 9A dalam SPM 2014"
Amin Ya Rabb :)
thank you youolls for the prayer to my upcoming result. May allah always bless you :)

then, I just wanna say thanks to my supporter: teachers, parents, families, and all my fellow friends. I know, Allah has created the best way for us as a "khalifah" in this world. and hopefully Ill success in my life. my prayers also to you guys :')

Last word, this is awesome! 
 Hopefully, Ill pass it with flying colours. Maybe like this :')

Thats all from me, may Allah ease everything :) Goodluck Batch96'

P/s: Ya allah Ya Tuhanku, Aku hanya bertawakal dan berserah kepadamu atas keputusan ku kelak. Sesungguhnya aku berharap aku dapat menerimanya dengan redha dan hati yang terbuka. Amin ya rabalalamin.......

Friday

Sahabat, moga kita berjumpa lagi . Tak di dunia, insyaallah fi jannah :)

0 01orang Pengomen Terhebat !!
 
 






Assalamualaikum. Hai semua :) now, story baru lagiiii :D takda sedih sedih dah. *Harapla* harini nak cerita pasal my roommates. Nak describe satu satu ? alahai. Panjanglah nanti. Meh aku pendekkan je eh :)   yelah. Bilik aku ada 5orang. Banyak tu. Ni kan bukannya pertandingan nak buat essay panjang panjang pun. Kan kan? Lets make it short and simple je. Okay friends? :)


Firstly, about girl yang selalu bertahan dengan sikap aku yang selalu kecoh ni. And she’s Amira Shahirah Bt Kasah. A.k.a Misha. (Opss) >.< Selalu faham perasaan aku. Tempat aku bercerita. And yang paling penting, budak yang selalu delivery dengan aku :’) ya Allah. Sumpah rindu kau. Minah ni garang. Selalu prank aku. Buat buat marah la. Then berpakat dengan yang lain. Sumpah kejam :/ but, yang paling penting  dia lagi rapat dengan budak kelas dia, and dia pun ada kawan yang sama  dengan aku (GN). Aku harap kau ingat lagi moments tuh :) kawan, kau banyak buat benda yang terharu. And apart of that is a meal for my becoming BirthDay. Kau dengan nani bagi aku :) thanks a lot kawan. Dulu, aku still ingat when kau pesan kalau ada org nak pinjam barang aku atas kau la nak bagi. “Barang aku barang kau, barang kau barang aku” :D  opss,  Kita pun selalu main netball sama sama. And tahniah. Kau dapat shoot haritu. GS la katakan. Dahla kecik. Comel je main position GS. HAHAHA.Lagi? selalu makan sama sama.* Eh. Copp jap, Ya Allah tiba tiba lagu sedih pulak nih. Adoi. Tukar please? :(  * okay, sambung.  Misha, kau selalu dengar lagu aku kan? Sahabat, and for sure adaMu. And kau suka sangat kan? Dengar lagu tu. Aku terus ingat kau tau.  And yang pasti kau teacher BI aku. Ajar aku buat essay. Dahla selalu bagi tiru novel kalau aku tak sempat nak buat. Thanks Misha. :) eh, ingat tak  masa turun lambat surau tu? Selalu jemaah kat bilik (bak kata orang tu la. HIHIHI)  next, lepak. Jogging sama sama. Then, belajar kat kelas aku. :) ouh! Pasal MJ12 tu. Makan maggi samasama. And dengar that radio samasama for the last time kita kat JB :’) sumpah sekarang aku dah rindu korang. 


Second, the girl that sangat garang. And selalu tegangkan katil :p siapa eh? Jeng jeng jeng Farah Hanani. A.k.a nani (nanio) :) budak nya  je. And selalu kena panggil cikgu kecik. One of budak pandai kat JB jugak. Same goes to yang lain lah. Jom describe pasal budak ni. Eh. Kau ingat tak moment pasal kita semua tidur petang tuh? Then terlajak. Sampaila solat Asar pun lambat :/ bangun bangun je aku mamai. Sebab? Lama sangat tidur. And aku takboleh tidur petang. Nanti gila jadinya.  And aku tahu mesti kau menyirap kan dengan aku. Dahla mamai. Banyak Tanya pula. Sory nani :) eh. Ingat tak bigbox dinner. Dengan pemandangan malam tu yang macam best je kan. Haha. Then pindah tempat. Sebab? Cikgu Tian and the geng round. HAHA. okay, next pasal dekat DS. Sorry terpukul kuat. Semuanya sebab tak ambil sudu. But, yang paling best time layan korea dengan kau la. Tapi lastly aku yang tertidur kat katil kau. HAHAHA. Sengal je kn? Oh. Untuk kau, bila aku dengar lagu Aizat je aku ingat kau :’) sweet kan aku?tula. sape suruh suka lagu tu. Nasib baik la phone aku ni takda lagu tentang bulan. :p btw, Nani, mafia aku jangan lupa tau :) hihi. And, aku akan ingat kau kalau aku nak main netball. Bajet je nk turun sama. But taknak join. Haih -.- sorry la aku selalu bahan kau budak under fifteen. Kecik sangat.harap kau tak terasa la. Eh, ingat tak masa last kita delivery haritu? Dengan misha sekali. Sumpah macam orang buat salah je. And aku rasa aku yang paling gabra. Semua nya sebab delivery punya pasal. Jalan senyap senyap takut terserempak denngan cikgu. Then? Takut pak guard ikut dari belakang :’) yang pasti. Aku tahu. Kau macam banyak je tak puas hati dengan aku. Asal eh? Adoi. Sorry taksempat jumpa kau hari last. :( Aku cari kau. Tapi takjumpa. And sekarang aku dah rindu kau budak kecik :’D


Adik homeroom :’) ex-clssmate. My roommate :) Sarah Izzati. A.k.a sarah.  our abang handsome. And, Naruto’s :) Kawan satu  team netball lagi. Kan kan?last year tak kenal sangat. But, since satu room, baru kenal sangat and makin rapat. Kau selalu terasa dengan aku eh? Sorry:’( i didn’t mean to hurt you. Sangat tersentuh when u text me “sorry kacau kau td . takde niat pun . tp ingat kalau buat bnda baik org ckp ‘ action speak louder than words’ tp penah dgr tak ’kata2lg sakit dr prbuatn’? itu yg aku rase skrg . sorry” :/ sorry sarah. Aku tahu aku takpandai bergurau. Sebabb. Nanti aku akan buat orang tu terasa. Aku jenis orang yg gila gila. Then. Benda mcm tu aku tak akan perasan. Teruk kan aku? :( btw, aku banyak belajar dari kau. And kau pun pernah ajar aku addmath  :) thanks tau. The moments that aku pernah tumpah kan kuah mee kat baju kau. Haha. Sumpah tak perasan. Nasib baik kau in good mood time tu. Kalau tak nayaaa aku. Then, Birthday prank :’) kau bajet je nak marah aku. But? Pergi bukak lagu doreamon la bagai. Sumpah lawak. Yes. Lepas ni aku tak akan jumpa dah org macam kau. L Suka buat hidup orang ceria. And rapat dengan semua orang :) and kata mummy, kau pun unique. So lepas ni memang aku tak kan lupakan kau kot. Dahla anak kesayangan mama Gee. Jelly babe. Dah la suka cerita pasal potassium. Eh. Pikir aku jealous k? Jangan harap la T.T ouh, lagi? Kau selalu share cerita. Kalau kau takpuas hati la. And selalu luahkan perasaan pasal budak tu. Kan? Btw, thanks angkatkan buku aku. Taksempat haritu. Thanks tau sarah. Hmm. Lepas ni takjumpa kau dah kan. Tak tau la bila. And im just missing u friend :’)

Next, budak hot. Budak debat. Noble-ian. Power Rangers Sekolah (PRS). Lydia Zafirah  a.k.a baby lily :) haha. Budak kelas F. tahun lepas aku  takut nak tegur dia.  Tapi tahun ni, sejak satu room baru tahu perangai dia. Boleh tahan la gila gila dia. But, lately ni asal kau suka tidur bilik lain hah? terasa dengan kitaorng pasal that day yg kita punya bilik punya turn buang sampah tu eh? Sorry. Bukan nk berkasar. Just nak suruh kau join sama. Tak adil la kalau org lain je yg buat kan? Semua bertanggungjawab.  Kitaorg dah cari kau. Tapi takjumpa. Thats why kitaorg text kau. Mungkin kasar sikit la.sorry tau.hmm. tahu tak asal kitaorg bagi kau nama baby lily? Sebab kau Nampak je kasar but, manja. Yes. Kitaorg perasan tu. Lydia, ingat tak masa bukak puasa dekat luar dengan homeroom tu? Aku pening then turun van je aku terjatuh. >< bapak malu gila. Nasib baik kamil tak Nampak aku rasa.HAHA. but time tu aku terharu bila kau backup aku dari alip(president homeroom). Kau heroin aku time tuh :’) the moment when tidur kat katil kau lah. Ingat tak? And masa dinner batch. Kau pakai kan  aku shawl kau. Sampaila org kata aku comel. *perasanjap* HAHA. Semua ni sebab kau. Thanks kawan. Oh. Time homeroom meeting. Kita selalu plan datang lambat. And adakala taknak join meeting tu. Sebab? Kita and wan je kelas lain. And budak kelas Denab tu sorang.  Yang lain semua  satu kelas. Semua dah kenal and dah rapat each other. Sebab tu jugak la selalu kena aim dengan madam Gee. Heeee. Weh, thanks sebab pinjamkan kau punya lappy. Ini semua korea punya pasal lah. Thanks jugak sebab pernah ajar aku BI :) and for the kata kata semangat masa malam mintak maaf tu. Kau cabar aku suruh score BI. Kau kata aku boleh. And for your information, sampai tempat kau la baru air mata aku jatuh. Sebelum tu aku okay lagi. :’) thanks sebab bagi aku semangat. Rindu nk dengar kata kata semangat dari kau, my power ranger :)

Last, budak ni aku tak ngam sangat. Not not much cerita dengan dia. she’s pikah. Nur Syafiqah.  Kembar shaka. Tak tahu kenapa. :/ dulu, selalu jugak kenakan. Just for gurauan. *YaAllah, kejam nya aku*:’(  sorry pikah. Yang asti. Kau baik. Mungkin sebab kau tak gila gila. Sebab tu aku tak ngam sangat dengan kau. And thanks for the headphone, beats :D and earphone yang kau selalu pinjamkan kat aku. :) sorry pasal semua benda. And aku pun rindu kau jugak, budak bilik :’)





Haaa. Itulah cerita aku dengan bilik. Banyak sangat kenangan. Setiap benda yg berlaku mesti ada cerita :’) sumpah aku rindu korang. Roommates tahun ni best. Understanding. Good listener. Caring. Loving. Banyak benda yang aku nak describe kan pasal korang. Tapi penat dah nak type semua  ;D hehe. But then, all the moments aku tak boleh nak lupa. Dengan ragam korang yang bermacam macam. Haih. Aku mintak maaf kalau pernah buat korang terasa. mungkin jugak pernah terpukul. Atau  tersepak k? ;’) sorry  tau. Thanks sebab banyak mengajar aku erti kehidupan. Aku baru setahun lebih duduk hostel. Sebelum nih langsung tak pernah. Takpernah rasa kena buli. Tapi dengan korang  , mungkin pernah?siapa tahu kan? HAHA. Takda la. Main main je. Korang semua baik :) Last words, aku sayang korang. Jangan lupa aku tau :’) “ SEMOGA UKHUWAH YANG DIBINA KEKAL KE AKHIRNYA”

Wednesday

They part of myLIFE :')

0 01orang Pengomen Terhebat !!
 
 





Assalamualaikum. Hai kawan kawan. Hai sedara. Hai maa. Hai abah :) wahh. Disebabkan lama tak update blog kan. Ni la masa yang sesuai nak update blog sampai lebam :)  tambah pulak. Hidup sekarang tak tentu arah kan. Dulu, hidup diprogramkan. Dijadualkan. Diaturkan. Semua oranng lain yang uruskan. Hidup Cuma Ikut je. Asal kan tak langgar peraturan. Selamat je. Aman. 


Sekarang? Semua kena buat sendiri. Bila lepas habis exam je. Hidup aku jadi tak tentu hala. Baru sehari. Dah jadi macam apa dah. Tapi, Alhamdulillah. Sekarang dah makin okay dah J dah boleh sesuaikan keadaan. Betul kata umi (cikgu Norah). Kat luar dari maktab ni baru tahu erti hidup sebenar. Tak ada orang ganggu  dah. Tak ada orang nak kacau dah. Hidup dah bebas. Tak terikat dengan peraturan dah :)
 And kata kata our abi (ustaz Aziz). Kami dah bukan budak sekolah dah. :'( Thats mean kami akan ke dunia sebenar.and we are there now :) semua benda mencabar. But,  Selagi ada iman yang kuat, kukuh. Insyaallah kita tak akan sesat :) Thanks kepada semua yang selalu bagi semangat kat kami. Especially, family and teachers :’) dengan harapan, kalian semua selalu mengingati kami ;) Always ingat kami  dalam doa :)
 
But, for me. Satu je nak cakap. Sesungguhnya saya sayang dekat semua  cikgu cikgu and kawan kawan saya. insyaAllah saya tak akan lupakan korang :) especially cikgu 5Achernar :)



Umi Norah(cikgu akaun)
Bonda Salawati(cikgu chemistry)
Mama Ai (cikgu math)
Mama Rini (cikgu BM)
Mama Zihan(cikgu addmath)
Abi Aziz(cikgu Pai)
Papa Hatta(cikgu Physics)
Bro Shidee (cikgu BI)
 Papa Salleh (cikgu sejarah)

Tak lupa jugak, Mama Gee(mama homeroom). Thanks for the kata kata semangat untuk SPM.

I LOVE YOU ALLS :’)